Peterbilt 337

Flexible Configurations

VERSATILITY

The Peterbilt Model 337 is built to take on the big jobs. That’s why it’s available as a Class 7 truck or tractor with a GVW up to 33,000 lbs. With a full range of suspensions and in an all-wheel-drive configuration,

the 337 delivers an ideal match for applications such as wrecker, tanker, beverage delivery, municipal utilities – just about any job you can throw at it.

PACCAR PX Engines

PROVEN DURABILITY. SUPERIOR PERFORMANCE.
The Heart of Peterbilt Medium Duty

Available with either the PACCAR PX-7 or the PACCAR PX-9, the 337 has the power to get the job done. The 6.7-liter PACCAR PX-7 Engine delivers superior performance, minimizes operational costs and maximizes uptime for medium-duty customers. Reduced maintenance, long service intervals and excellent fuel efficiency add up to a superior lifetime value. On the 337, the PACCAR PX-7 is available in horsepower ratings from 200 to 360hp and offers up to 800 lb-ft of torque.

The 8.9-liter PACCAR PX-9 Engine has one of the highest power-to-weight ratios in its class (260-380hp), with heavy-duty features like replaceable wet liners, roller cam followers, bypass oil filtration and targeted piston-cooling. Available in both medium- and heavy-duty configurations, PACCAR PX Engine options give customers in traditional Class 7, vocational or specialty applications industry-leading quality, reliability and fuel economy.

Fiabilité et durabilité

Le savoir-faire de Peterbilt
Fiabilité durable

La cabine du modèle 337 est faite en aluminium très léger afin d’améliorer l’économie en carburant et offre une meilleure résistance à la corrosion pour une durabilité accrue.

Le capot Metton® est léger mais solide et il s’incline à 90 degrés pour faciliter l’accès aux points de service importants. La grille en acier inoxydable est durable et son design permet une protection supérieure du système de refroidissement du moteur.

Productivité et confort du conducteur

Intérieur
Alliant confort et fonctionnalité

Le modèle 337 présente une technologie d’avant-garde avec ses phares avant à haute intensité. Aussitôt derrière le volant, le conducteur saura qu’il est dans un camion de haut niveau. Les indicateurs rétroéclairés par DEL transmettent facilement le statut des systèmes et sont conçus pour réduire la fatigue visuelle.

L’écran standard intégré au tableau de bord affiche des indicateurs virtuels et des informations sur le camion, le voyage et la performance, et ce, en anglais, en français ou en espagnol. Les commandes optionnelles hybrides diesels-électriques fournissent au conducteur des rétroactions en temps réel, encourageant le style de conduite optimale et maximisant ainsi l’efficacité.

Leave a review